Reis naar Yogyakarta

19 augustus 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we na een reis van 32 uur(!) aangekomen op onze bestemming voor de komende dagen, Yogyakarta.

Zaterdagochtend hebben we vanuit Maastricht de Flixbus naar Düsseldorf genomen. Vanaf het hoofdstation van Düsseldorf moesten we natuurlijk naar het vliegveld met de trein. Wat een ritje van 15 minuten had moeten zijn, werd 2 uur. Bleken we de trein die juist de andere richting op ging te hebben genomen, super handig.. uiteindelijk toch op tijd op het vliegveld gelukkig.

Vanuit Düsseldorf vlogen we eerst naar Dubai, daar kwamen we om 12u ‘ nachts aan en hadden we 4 uur overstaptijd. Het scheelt dat in Dubai alle winkels 24/7 open zijn, dus we hoefden ons niet te vervelen. Vervolgens zijn we doorgevlogen naar Jakarta, deze vlucht duurde 8uur. Het is in Jakarta 5 uur later dan in Nederland. Het is echt een enorm groot vliegveld, 4 grote terminals. We moesten een 15 minuten met de trein om naar de terminal voor binnenlandse vluchten te komen. Deze terminal was een stuk minder modern vergeleken met de terminal voor internationale vluchten.

Ons vliegtuig

Vanuit Jakarta vlogen we binnen een klein uurtje naar Yogyakarta. Ook hier is het vliegveld niet erg modern en een stuk kleiner. We werden direct aangesproken door verschillende mensen voor een taxi. Eenmaal een taxi geregeld zijn we naar ons hostel gebracht in het centrum. Daar zijn we netjes door de host ontvangen en zijn we direct naar onze kamer gegaan, we waren kapot van de reis en wilden heel graag slapen! De kamer is erg basic en heeft een typische Indonesische badkamer, die in de open buitenlucht staat.

Buiten douche hostel Yogyakarta

Ons bed in Yogyakarta

Morgen begint onze vakantie echt, dan gaan we kijken wat Yogyakarta te bieden  heeft!

1. Jan wassens:
    19 augustus 2019
    Heel mooi dat jullie veilig zijn aan gekomen,dan kan nu de vakantie beginnen hele fijne vakantie gewenst Mitchel en Minela groetjes
  2. Karina Draaisma:
    19 augustus 2019
    Maak er wat moois van! 😘🥰
  3. Karina Draaisma:
    19 augustus 2019
    Back to basic 😬. Heel veel plezier toegewenst en lekker veel cultuur snuiven❣️
  4. Joke:
    19 augustus 2019
    Goed te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen😊 fijne vakantie gewenst!
  5. Esad & Mihra:
    19 augustus 2019
    Het belangrijkste is dat jullie veilig zijn aangekomen, goed uitgerust en nu lekker genieten van welverdiende vakantie😍❤️