Ubud

30 augustus 2019 - Ubud, Indonesië

Hallo iedereen,

Na terug op het vaste land te zijn aangekomen, zijn we met een taxi naar het stadje Ubud gebracht. Dit is één van de drukste en grootste steden van Bali. Op de dag van aankomst zijn we te voet het centrum gaan verkennen en hebben we wat gegeten. Ubud is een leuke stad met vooral veel leuke shop gelegenheden en eet tentjes. Ook hebben ze een monkey forest midden in de stad waar ongeveer 350 apen leven. Er loopt een weg langs het bos en dat betekent dat er dus vaak apen de weg oversteken en je niet het bos in hoeft om ze te zien. Ze lopen gewoon over de straat en zijn zeker niet bang voor mensen. Na een avond wandeling door de stad zijn we lekker op bed gegaan. We hadden de volgende twee dagen veel op de planning staan.

De volgende ochtend zijn we vroeg op onze scooter vertrokken. We wilden naar een aantal watervallen in het noorden van Bali. Met de scooter duurde deze rit ongeveer 2,5 uur. Ook al is het maar 60 km rijden, door de bergweggetjes duurde dit langer. Dit soort landschappen zagen we tijdens onze rit!

Uitzicht op de weg naar de watervallen

Eenmaal aangekomen, moesten we voor de watervallen een wandeling van 30 minuten afleggen. De eerste twee watervallen lagen gelukkig bij elkaar in de buurt en waren direct ook de mooiste watervallen op Bali.

Fiji watervalSekumpul waterval

Vanwege de ligging van deze watervallen, was het er vrij rustig. Na een fijne afkoeling kon de klim terug naar onze scooter weer beginnen, welke heel zwaar was door de vele trappen met grote treden.

Vervolgens zijn we naar een van de bekendste tempels gereden, welke op een meer staat. Hier was het enorm druk met alle tourbusjes vol met toeristen. Ondanks dit was het een mooie tempel om te zien.

Pura Ulun Danu Bratan

Gezien de lange reistijd hadden we hierna nog maar tijd voor 1 locatie. We zijn bij een kleinere waterval gestopt, waarbij we op de weg ernaartoe een mooi uitzicht over de rijstvelden en jungle hadden. Na deze lange dag hebben we nog een avondje in het centrum doorgebracht.

Op onze tweede dag hebben we voornamelijk de directe omgeving van Ubud verkend. We zijn begonnen met de Campuhan ridge walk, een 2km lange wandeling net buiten het centrum, waarbij je eigenlijk via een heuvel tussen twee ravijnen door loopt.

Campuhan ridge walk

Na deze wandeling van ongeveer 1,5 uur zijn we over een traditionele markt gelopen. Deze is er dagelijks en wordt goed bezocht door zowel toeristen als locals. Erg leuk als je souvenirs zoekt!

Vervolgens zijn we naar een waterval in de buurt gereden. Deze was ook heel bijzonder, omdat het water op vele rotsen valt, waar je ook op kunt klimmen en zo dus in de waterval staat! Hierna hebben we een tempel in de buurt bezocht, welke volledig in een muur staat, wat het uniek maakt. Ook hier hadden we een prachtig uitzicht op de rijstvelden. Eigenlijk overal waar je kijkt wanneer je het centrum uit bent, zie je rijstvelden en locals die rijst aan het oogsten zijn. Afsluitend hebben we nog een van de grootste rijstvelden bezocht, de Tagalalang rijstvelden.

Tegalalang rijstvelden

Deze waren wel mooi, maar doordat het eigenlijk een toeristische attractie is geworden, vonden wij het minder bijzonder vergeleken met de andere rijstvelden die we al gezien hadden.

Ubud is een ontzettend leuke stad en er is super veel in de omgeving te zien en te doen! Eigenlijk hadden we nog dagen tekort om alles te kunnen zien. Een goede reden om terug te komen, haha.

Meer foto's van deze locaties zijn toegevoegd, inclusief beschrijving.

Volgende bestemming die op de planning staat is Nusa Penida.

1. Joke:
    30 augustus 2019
    Super zeg! Prachtig he zulke watervallen. Dat vonden wij vorig jaar ook fantastisch om te zien en bij te zwemmen. Geniet er nog even van!