Uluwatu

6 september 2019 - Uluwatu, Indonesië

Hallo iedereen,

De laatste blog is helaas alweer aangebroken. De dagen zijn om en het is tijd om naar huis te gaan.

De laatste paar dagen zijn we in Uluwatu geweest, welke bekend staat om de vele mooie stranden, de prachtige zonsondergang en surfers. Veel mensen zeggen dat Uluwatu de mooiste stranden van Bali heeft en dat je hier de mooiste zonsondergang ziet.

Op de avond dat we aankwamen, hebben we niet veel gedaan. Vanuit de auto zagen we de zon ondergaan, wat een prachtige kleuren zeg!

Op de eerste dag hebben we direct een scooter gehuurd, zonder ben je enorm beperkt of je moet al veel met de taxi gaan. Onze eerste stop na het ontbijt was Dreamland beach. De rit hiernaar toe was al super mooi. Eenmaal aangekomen, waren we verbaasd hoe mooi het strand was: rotsen en zacht, wit zand met een helder blauwe zee. Zwemmen hebben we niet echt gedaan, want de golven waren enorm hoog en sterk. Onze handdoeken hadden we bewust ver van het water neer gelegd, we dachten dat het wel veilig was. Na één sterke golf was alles nat haha.

Dreamland beachDreamland

Na een paar plezierige uurtjes en fun met de golven zijn we naar de Uluwatu tempel gereden, welke boven op een rots staat. Aansluitend aan het tempel bezoek, hebben we een fire dance (kecek dance) ritueel bijgewoond. Er wordt een liefdesverhaal verteld met behulp van dans en klanken. Dit ritueel doen ze elke dag en was tot onze verbazing een enorme toeristische trekpleister. Mensen stonden te duwen en te trekken voor kaartjes. Het ritueel was in het begin heel eentonig, maar na 20 min gebeurde er al een hoop en werd ook het publiek enorm vermaakt. Uiteindelijk was dit het zeker waard om deze fire dance bij te wonen tijdens een super mooie zonsondergang.

Uluwatu tempelUluwatu tempel

Kecek dance bij de Uluwatu tempelKecek dance

Hierna hebben we lekker gegeten en de dag afgesloten met een drankje bij de Single Fin bar. Dit is een van de hipste/ duurste bars waar veel jeugd op af komt. Ze hebben vaak een DJ en live muziek, prima voor een avondje vermaak.

Op de tweede dag hebben we eigenlijk alleen maar strandjes bezocht. We zijn op de scooter meerdere stranden en enkele view points gaan verkennen. De bekendste twee stranden waren Nyang Nyang en Padang Padang. Nyang Nyang is een strand van 1.2km lang en het is er enorm rustig. Als je een plekje voor jezelf zoekt, is dit het strand. We zijn niet op dit strand geweest, maar hebben het strand vanaf de cliff (viewpoint) bekeken. Padang Padang is een super klein strandje en het was ook vol toen we daar aankwamen. Hier zijn vooral veel surfers te vinden.

Nyang Nyang beachNyang

Padang Padang beach Padang

Om de dag af te sluiten zijn we naar een heel relaxe viewpoint/barretje gereden waar we heerlijk onder het genot van een drankje hebben genoten van de zonsondergang. Dit was ook ons laatste avondje op Bali, dus we moesten ons alvast geestelijk voorbereiden op het idee dat de vakantie voorbij is.

We zijn nu inmiddels op het airport in Jakarta aangekomen. Onze vlucht gaat vannacht. We vliegen weer eerst naar Dubai en vervolgens naar Düsseldorf, waar we morgen rond half 2 (NL tijd) aankomen.

Iedereen bedankt voor het volgen en de reacties op onze blog. We hebben enorm genoten van deze reis! Tot snel in Nederland!

Groetjes,

Mitchel en Minela

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke:
    6 september 2019
    Leuk dat we mee mochten genieten van jullie vakantie. Goede reis en wel thuis!
  2. Jan wassens:
    6 september 2019
    Het was leuk om jullie zo te mogen volgen in jullie vakantie 😎🌞 een goede en veilige terug reis gewenst en tot gauw weer in Roden
  3. Esad & Mihra:
    6 september 2019
    Super leuk dat wij zo jullie reis hebben kunnen volgen😁 Een goede en veilige reis terug❤️❤️ Tot gauw😘😘
  4. Annet:
    6 september 2019
    Ik vond jullie foto’s en verhalen al leuk, kan me voorstellen dat jullie genoten hebben van deze mooie reis. Nu weer terug naar ‘het koude’ Nederland ( t is best fris vandaag ). Dus ik zou zeggen neem de zon mee op de terugreis en een beetje warmte misschien 😉. Wens jullie een goede en veilige terugreis toe! 😘