Gili Trawangan

27 augustus 2019 - Gili Trawangan, Indonesië

Hallo iedereen,

De afgelopen twee dagen zijn we op Gili Trawangan (Gili T) geweest (tropisch eiland). Hier zijn we op een snelboot naartoe gevaren, wat anderhalf uur duurde. Gili T is het grootste en drukste Gili eiland, er zijn nog twee kleinere bekende eilandjes. Als je aankomt op het eiland valt er direct ėėn ding op, er zijn alleen maar fietsen en paard en wagen als transportmiddel. Op dit eiland is gemotoriseerd verkeer verboden. Het eiland zelf is 7km in omtrek, in 2u lopen kun je een heel rondje doen.

Vorig jaar in augustus is er een flinke (7.0 op schaal van richter) aardbeving geweest welke een groot deel van het eiland heeft verwoest. Dit is ook nog terug te zien op het eiland, er is veel heropbouw bezig. Als je meer landinwaarts gaat op het eiland, zie je ook hoe de lokale bevolking leeft, voor onze begrippen zijn dit echt sloppenwijken, kleine open hutjes waar ze leven. Best indrukwekkend om te zien en zo besef je weer hoe goed wij het hebben.

Gili T landinwaarts Gili T landinwaarts

Dit eiland heeft twee soorten vibes. In de ochtend en middag heerst een echte chill vibe, iedereen is het eiland rond aan het fietsen of ligt op het strand. Er gaan tours voor duiken en snorkelen en de clubs worden veel bezocht voor relaxen, eten of een kopje koffie drinken.

StrandStrand

In de avond verandert de vibe. Waar iedereen eerder op de dag aan het chillen was en het redelijk rustig is op straat, is er nu veel meer leven. Dit begint meestal al rond 17u omdat een deel van het eiland de zonsondergang wil zien iets na 18u. Daarna gaat iedereen op zoek naar een leuk plekje om te eten. Tegen deze tijd (19u) zijn alle kroegen en clubs open en heb je overal (live) muziek. Iedereen geniet van een biertje of cocktail en sommigen feesten er op los. Wij waren vaak rond 23u zo moe dat we 'vroeg' op bed gingen (age kicks in haha).

ZonsondergangZonsondergang

We hebben deze twee dagen weinig actiefs gedaan. We hebben vooral het eiland verkend, op het strand gelegen en gesnorkold.

We hebben het enorm naar onze zin gehad en gaan zometeen op de boot terug naar Bali, volgende bestemming is Ubud.

1. Joke:
    27 augustus 2019
    Top zeg👍 Veel plezier op jullie volgende trip
  2. Annet:
    27 augustus 2019
    Ziet er mooi uit daar! Vond de foto van Minela op insta ook gaaf op de schommel in het water. Ben benieuwd naar jullie volgende bestemming zo zijn we er ook een beetje bij en zien we ook nog wat van de wereld 😂. 😘