Yogyakarta

21 augustus 2019 - Yogyakarta, Indonesië

Goedemorgen,

Daar zijn we weer! De afgelopen twee dagen hebben we Yogyakarta en omgeving verkend. Zo blij dat we hebben besloten naar deze stad te gaan en Jakarta (hoofdstad) over te slaan!

Na aankomst in Yogya en een goede nachtrust van 12 u, zijn we de volgende dag te voet de stad gaan verkennen. Vanuit ons hostel naar het centrum was het ongeveer 2 km, dus dat was goed te doen. Het eerste wat ons opviel was het chaotische verkeer in de stad, waarbij het iedere keer weer een uitdaging is om een straat over te steken.. We hebben op ons gemakje het centrum bezocht, het paleis van de sultan, batik (kunst) exposities en de hoofdstraat (Malioboro) met tig winkeltjes, wat hier dus eigenlijk op een grote markt lijkt. Het is op 17 augustus day, dus overal in de stad hangen Indonesische vlaggen, zijn er optredens/optochten en laten mensen hun kunst zien. Gedurende deze dag zijn we verschillende keren door de lokale bevolking aangesproken die met ons op de foto wilden, echt bijzonder! Ze vinden westerlingen heel bijzonder en leuk hier, je voelt je bijna famous haha. ‘S avonds hebben we lekker gegeten en een Bintang (lokaal biertje) gedronken, een goede afsluiter van deze eerste dag!

Straat YogyakartaStraatje van onze hostel

MalioboroMalioboro

De volgende dag begonnen we al om 07.3u. We zijn met een privé chauffeur de hele dag op pad gegaan, samen met 3 andere toeristen. Eerst zijn we naar Borobudur gegaan, een van de meest toeristische plekken op Java. Dit is een boeddhistische tempel, op 40 km van Yogya. Dit was echt ontzettend mooi!

BorobudurBorobudur

Na een uur hier rond te hebben gelopen en genoten van het uitzicht, zijn we teruggelopen naar onze chauffeur voor de volgende bestemming, de Prambaran. Deze Hindoe-Javaanse tempel ligtop ongeveer 14 km van Yogya. Ook hier een prachtig uitzicht en zoveel cultuur te zien.

PrambananPrambanan

Daarna zijn we ongeveer 2 uur onderweg geweest naar de Pindal cave, een grot ergens in een klein dorpje op de berg. De rit hier naartoe was dan ook erg hobbelig op sommige plekken. Hier zijn we gaan tuben, hierbij zit je met een groepje mensen, ieder in een eigen band, aan elkaar geknoopt en ga je op een rivier door de grot heen. De banden worden getrokken door een gids die je van alles verteld over de omgeving terwijl je lekker in je band ligt te chillen en kunt genieten van het uitzicht. Om bij de rivier te komen, word je opgehaald door een jeep, die je door de kleine dorpjes naar de rivier rijdt. Aan het einde van de tubing rit hebben we nog hele mooie rijstvelden gezien.

Pindal caveTubing

Rijstvelden YogyakartaRijstvelden

Na dit avontuur zijn we terug gereden naar Yogyakarta. Het was een indrukwekkende dag. Eenmaal thuis zijn we wat gaan eten, hebben we onze spullen ingepakt voor het volgende avontuur. Nu zijn met een 8uur durende treinrit op weg naar de Bromo vulkaan, erg veel zin in!

Groetjes,

Trein selfie

1. Karina Draaisma:
    21 augustus 2019
    Mooi om te lezen en fijn dat jullie het naar je zin hebben.
  2. Annet:
    21 augustus 2019
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Ziet er mooi uit daar. Genoeg te beleven en te zien dus... Ben nu al benieuwd naar jullie volgende blog. Maak er een mooie vakantie van! 😘
  3. Joke:
    21 augustus 2019
    Leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden 😊
    Ziet er super uit!
  4. Wianda: